wtorek, 15 lipca 2014

Musztarda szczawiowa czyli "chwast na medal" ciąg dalszy:)

W poprzednim poście pisałam trochę o tym jaka to fajna roślina ten szczaw (klik ) i że nie musi koniecznie występować w postaci zupy szczawiowej.

Udowodniłam to raz i teraz robię to po raz wtóry.
Musztarda szczawiowa podbiła bowiem moje serce.

Jest prosta w przygotowaniu: potrzebujesz tylko ulubionej musztardy i  sporej garści szczawiu.
Polecam jednak wybrać chociaż trochę ostrzejszą odmianę bo szczaw powoduje że smak całości jest łagodniejszy za to dodaje jej świeżej, kwaśnej nuty.

Możecie używać jej jak zwykłej musztardy lub do przyprawiania sosów albo sałatek.
Zdecydowanie, przynajmniej ostatnio, moja ulubiona:)

P.s. A wiecie że nasiona szczawiu też są jadalne? Niedługo wam to pokażę:)



MUSZTARDA SZCZAWIOWA

Składniki:

słoiczek ulubionej musztardy
garść szczawiu




Przygotowanie:

1. Szpinak umyć, posiekać, dodać do musztardy i zmiksować na gładki krem. Przechowywać w lodówce ok tygodnia:)


1 komentarz:

  1. Dobry pomysł! A potem taką musztardę wykorzystać do dressingu sałatkowego z chwastów! ;)

    OdpowiedzUsuń

Zawsze mi cieplej na sercu kiedy zostawisz komentarz:) Za każdy dziękuję!Pozdrawiam!